دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز
برگزاری دوره آموزشی پروتئومیکس در مرکز تحقیقات سرطانشناسی
دوره آموزشی استفاده از تکنولوژی پروتئومیکس برای تشخیص و درمان بیماریها و معرفی پروتئینهای با قابلیت بیومارکر (تئوری و عملی) توسط دکتر محمدرضا حقشناس استادیار مرکز تحقیقات سرطانشناسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده پزشکی شیراز، این دوره آموزشی روز ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۵ در محل مرکز تحقیقات سرطانشناسی و با حضور کارشناسان آزمایشگاه برگزار گردید.
دکتر محمدرضا حقشناس مدرس این دوره با ارائه مباحث تئوری و عملی، شرکتکنندگان را با جدیدترین دستاوردهای علم پروتئومیکس در عرصه تشخیص و درمان بیماریها آشنا نمود.

برخی از مهمترین مباحث آموزشی ارائه شده در این دوره شامل نقش پروتئینها در تشخیص و درمان بیماریها، حرکت از تحقیقات پایه به بالین، معرفی جایگاه پروتئینها به عنوان نشانگرهای زیستی در شناسایی زودهنگام و پایش درمان بیماریها، معرفی انواع روشهای بررسی پروتئینها در مقیاس بزرگ، بررسی نقش پروتئینها در پزشکی شخصی و کاربردهای بالینی آن و آشنایی با تکنیکهای پیشرفته و پرتوان در آنالیز پروتئوم بوده است.
این دوره آموزشی در ارتقای دانش تخصصی کارشناسان آزمایشگاه و بهکارگیری فناوریهای نوین در تشخیص و درمان بیماریها کاربرد داشته است.
پایان خبر
نظر دهید